8.6 op patiëntenvertellen | Afspraak maken? 013 - 543 65 54

Ter Meulen Tandartspraktijk

Extreme cariës laten behandelen

Kies voor Tandartspraktijk Ter Meulen uit Tilburg

Extreme cariës, ook wel bekend als die vervelende gaatjes in uw tanden of kiezen, ontstaan als er te veel tandplak op de tanden aanwezig is. Dit kan ontstaan door bacteriën, een slechte mondverzorging of voedingsgewoontes zoals het gebruik van (fris-)drank of voedingsmiddelen met veel suiker. Eet of drinkt u vaak van dit soort producten? Dan kunnen de bacteriën zich makkelijker vastkleven aan uw tanden en zorgen voor vervelende gaatjes.

Extreme cariës voorkomen

Om gaatjes te voorkomen is het aan te raden om regelmatig langs te komen bij onze mondhygiënist om de tanden te laten reinigen. Combineer dit met een controle van de tandarts om gaatjes al in een vroeg stadium te laten ontdekken. Daarnaast raden we u natuurlijk aan om regelmatig goed te poetsen en te flossen om bacteriën voor te zijn en gaatjes te vermijden.

Een gaatje herkennen en behandelen

In de eerste instantie bent u zich meestal niet bewust van een gaatje. Daarom is het ook zo prettig dat de tandarts de cariës al wel in een vroeg stadium kan ontdekken, want na verloop van tijd gaat u het helaas wel voelen. De tanden worden dan gevoelig bij het eten en drinken van warme en koude producten, en ook bij zoet eten kunnen uw tanden pijn gaan doen. Loopt u te lang door met een gaatje? Dan kunnen de cariës uw zenuw bereiken. Dit gaat gepaard met hevige pijn en een vervelende zenuwbehandeling of wortelkanaalbehandeling.

Wanneer u er tijdig bij bent kan de tandarts uw gaatje snel verhelpen door hem te vullen. Voor het vullen van gaatjes kan een tandarts kiezen uit een aantal verschillende vulmaterialen, bijvoorbeeld amalgaam of composietvulling. Die keuze kan worden bepaald door de plaats en zichtbaarheid van de vulling, maar ook door duurzaamheid en voorkeur van de patiënt.

Inschrijven bij Tandartspraktijk Ter Meulen

Heeft u behoefte aan meer informatie over goede mondverzorging, een eerste consult bij Tandartspraktijk Ter Meulen of wilt u zich inschrijven als patiënt? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op of schrijf u hier in als nieuwe patiënt.

Na de behandeling